ЗІР ТА ЦУКРОВИЙ ДІАБЕТ: УСКЛАДНЕННЯ ТА УНІКАЛЬНІ СУЧАСНІ МОЖЛИВОСТІ

Захворюваність на цукровий діабет щорічно збільшується у всіх країнах світу на 5-7 %, річний приріст показників поширеності цукрового діабету в Україні досягнув у середньому 5,5 %. Тільки станом на 2018 рік за даними Центру медичної статистики МОЗ України в країні зареєстровано 1,27 млн. хворих на цукровий діабет.

Цукровий діабет – складне хронічне захворювання, що, нажаль, часто призводить до серйозних додаткових ускладнень.

Лікарі розділяють такі ускладнення на хронічні – ті, яким запобігти легше; та гострі – найбільш небезпечні, що у більшості випадків здатні призводити до інвалідності та зовсім трагічних наслідків.

Найбільш небезпечним ураженням для більшості пацієнтів з цією підступною хворобою є ураження сітківки очей (ретинопатія) – мікросудинні ускладнення цукрового діабету.

Високий рівень цукру призводить до крихкого стану стінок судин очного дна; вони стають ламкими та погрожують частими крововиливами. Часті випадки таких крововиливів провокують більше розростань сполучних тканин та утворення неповноцінних судин, які, в свою чергу, наражають на небезпеку масивних крововиливів.

За таких фізіологічних процесів створюються умови для відшарування сітківки і загибелі частини зорових клітин:

Якщо зміни виникають в периферичному відділі очного дна, то пацієнт довгий час не помічає зниження гостроти зору (при відсутності відшарування сітківки) і не усвідомлює тяжкості стану.

Пошкодження центральної зони очного дна проявляється швидше – у вигляді швидкого зниження гостроти зору і змушує звернутися до лікаря.

За оцінками Міжнародної асоціації з попередження сліпоти (IAPB) у 2015 році 145 млн. людей мали ту чи іншу форму ретинопатії, а 45 млн. людей страждали від цієї хвороби на рівні, що загрожував втратою зору.

Поширеність будь-якої форми ретинопатії у пацієнтів з цукровим діабетом складає 35 %, а поширеність проліферативної (яка загрожує втратою зору) ретинопатії складає 7 %.

У 20 % дорослих, обстежених у 41 країні в рамках проекту IDF «Барометр діабетичної ретинопаії» (DR Barometr) у 2017 році була діагностована діабетична хвороба очей. При цукровому діабеті І типу (інсулінозалежному) в момент верифікації діагнозу ретинопатію виявляють вкрай рідко. Однак, через 20 років після початку захворювання переважна більшість хворих на цей тип діабету почують діагноз «ретинопаія», причому близько 2/3 у проліферативній стадії (загроза втрати зору).

Сучасна медицина, досі, не має широкого набору інструментів для вирішення складних завдань у боротьбі з такими ускладеннями, а основним, якщо не єдиним методом боротьби з ретинопатією залишається контроль, нормалізація рівня цукру в крові та, найголовніше – своєчасна діагностика та виявлення початкових змін судин сітківки – огляд очного дна, який, крім того, дає можливість оцінити стан диска зорового нерва і, в якійсь мірі, оцінити вплив діабету на нервову систему і головний мозок.

Створюючи систему медичних послуг Парк Клініки, уся команда поклала свої основні зусилля на пошук та реалізацію найсучасніших та найефективніших можливостей діагностики таких ускладнень. Як наслідок – нами створено найпрогресивніший відділ офтальмології у межах усієї країни, з якісним новим обладнанням світового рівня та висококваліфікованими досвідченими спеціалістами.

Це неймовірно важливий прорив серед медичних закладів Києва та області, що надає нові можливості для діагностики та лікування ускладнень органів зору при цукровому діабеті. Адже вчасно помічені ознаки ураження сітківки дають можливість негайно приступити до лікування і попередити подальші зміни, а значить, врятувати зір кожній такій людині

Офтальмологи Парк Клініки радять проходити комплексний огляд у окуліста не рідше, ніж 2 рази на рік, в умовах сучасних новітніх можливостей та за участі досвідчених спеціалістів.

Пройти такий огляд можна у Парк Клініці у будь-який зручний для Вас час з максимальною впевненістю у високому рівні точності обстеження, та, як результат – максимально ефективному лікуванні!

Зичимо здоров’я!

Офтальмолог,