Промивання та зондування слізних шляхів у дорослих та дітей

Окремим напрямком в офтальмології є патологія саме сльозовідвідних шляхів. Вона виявляється у 25% пацієнтів із захворюваннями очей.

Що треба знати

Дакріоцистит - це запальний процес, Який виникає на тлі вродженого або набутого звуження або повного перекриття каналу. Найчастіше це питання вирішується шляхом промивання та зондування слізних шляхів.

У новонароджених в більшості випадків захворювання розвивається в результаті:

• вродженої аномалії шляхів;
  • не розсмокчення желатинозної пробки до моменту народження;
  • наявності епітеліальної мембрани в одному з відділів носо-слезного каналу.

У дорослих розвиток дакриоцистит провокують:

• хронічний риніт;
  • синусит;
  • переломами кісток носа;
  • травмуванням віка;
  • ГРВІ

Симптоми дакріоциститу у новонароджених схожі з хронічною формою захворювання у дорослих. Спостерігаються:

• припухлість нижньої повіки, яка поширюється від внутрішнього кута ока;
  • скупчення гнійних виділень в області слізних точок;
  • скоринки на віях і в куточках очей;
  • сльозотеча з ураженого ока.

Перед процедурою Парк Клініка рекомендує пройти огляд у педіатра дітям та у терапевта - дорослим. Лікар зможе підтвердити, що пацієнт соматично здоровий та готовий до проходження процедури без можливих негативних наслідків.

Особливості процедури:

Процедура триває кілька хвилин.

Головна мета зондування — усунути перешкоду та промити канал. У найрозповсюдженіших випадках, така перешкода одна і розташована внизу. Проте, трапляються випадки, коли таких перешкод виявляється декілька. У більш рідких випадках, зустрічається, так званий, «сліпий кінець», тобто система недорозвинута та потребує вже зовсім іншої операції — формування каналу. Саме тому така процедура має проводитись досвідченим офтальмологом та вкрай уважним спеціалістом, якому Ви довіряєте. Лише висококваліфікований лікар зможе забезпечити Пацієнту максимально безпечну та ефективну маніпуляцію.

Після процедури

Переважно, протягом 2–3 днів після зондування, застосовують очні краплі. Лікар надасть вичерпну консультацію та індивідуальні рекомендації з питань догляду після зондування. За умов, коли, протягом тижня, сльозотеча та понаднормові виділення з очей відсутні – як правило, лікування можна вважати завершеним.

Трапляються випадки, коли виникає потреба у повторному промиванні через можливі труднощі, які могли виникнути під час зондування; та це не має викликати занепокоєння. Причинами неефективного зондування можуть бути анатомічні особливості сльозовідвідних шляхів, пізнє зондування чи невирішена проблема або гостра патологія носа.

Коли рекомендовано проводити промивання або зондування сльозних шляхів дітям?

Досі, у всьому світі, офтальмологи не дійшли єдиної точки зору на рахунок того, у якому віці найбільш доцільно проводити зондування. В одних країнах рекомендують зондувати після року (США), в інших — одразу після виявлення проблеми.

Парк Клініки радить притримуватися терміну 2–4 міс від дня народження дитини. Пояснюючи це тим, що, у разі більш раннього зондування, вузькі та ніжні канали можна легко травмувати. Окрім того, активна продукція сльози проявляється приблизно у 2-місячному віці, а це сприяє промиванню каналів.

Єдиним показанням до раннього зондування є амніоцеле або дакріоцеле — стан, коли слізні шляхи закриті і згори, і знизу, і в них накопичується секрет слизової оболонки та утворюється флегмона слізного мішка, яка потребує невідкладного втручання, оскільки може призвести до смерті малюка.

Чому не пізніше ніж у 4 міс?

У віці старшому за 4 місяці маля сприймає все більш усвідомлено і може отримати психологічний стрес. З віком, мембрана, яка перешкоджає витоку сльози, стає більш щільнішою та вкритою судинами, що може провокувати різні ускладнення та кровотечі. Часто доводиться проводити процедуру повторно.

Коли рекомендовано проводити промивання або зондування сльозних шляхів дорослим?

Промивання або зондування сльозних шляхів у дорослих проводиться за призначенням лікаря, виходячи з анамнезу та особливостей діагнозу на момент звернення пацієнта до медичного закладу.

ПАРК КЛІНІКА створила надсучасний відділ офтальмології з обладнанням світового рівня та висококваліфікованими спеціалістами, що забезпечує Пацієнтам комфортний, а головне – максимально ефективний візит до лікаря та результат лікування!

Зичимо здоров’я!

ІННОВАЦІЙНИЙ ОСНАЩЕННЯ

ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ ВИКОРИСТОВУЄМО МЕДИЧНЕ ОБЛАДНАННЯ ВІД ПРОВІДНИХ ВИРОБНИКІВ

ВИСОКИЙ ПРОФЕСІОНАЛІЗМ